ES-SYSTEM Wilkasy

systemy oświetleniowe - zakład produkcyjny

****Strona główna****

 

LINIA DO MALOWANIA PROSZKOWEGO

 

CYKL TECHNOLOGICZNY

Części do malowania zostają zawieszone na przenośniku, aby przejść cały cykl od początku do końca. Składa się on z:

          1.   Natryskowego przygotowania powierzchni,

          2.   Osuszania w piecu,

          3.   Aplikacji farby proszkowej w kabinie,

          4.   Polimeralizacji w piecu,

          5.   Schłodzeniu na linii.

 

NATRYSKOWE PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI

Następuje w tunelu, gdzie brudne detale przechodzą przez sukcesywnie następujące po sobie fazy przygotowania z roztworami na ciepło i o  temperaturze "pokojowej". Czynność ta jest wykonywana za pomocą pomp  odśrodkowych które doprowadzają do  cyrkulacji płynów znajdujących się w wannie. Seria dysz umiejscowionych na odpowiednich rampach pozwala na wykonanie, tak działań mechanicznych, jak i chemicznych na  częściach do odtłuszczania.

 

OSUSZANIE W PIECU

Po myciu detale zostają wprowadzone do pieca z cyrkulacją ciepłego powietrza skąd wychodzą perfekcyjnie osuszone. Ciepło wytwarzane przez generator o spalaniu niebezpośrednim, cyrkuluje o wewnątrz komory przechodniej detali, gdzie dzięki wymuszonej cyrkulacji jest równomiernie rozprowadzane na całej jej długości.

 

APLIKACJA FARB PROSZKOWYCH W KABINIE

Po wyjściu z pieca osuszającego, detale są gotowe do malowania. Wchodzą następnie do  kabiny, w której  grupa pistoletów elektrostatycznych aplikuje na nie farbę proszkową. Ta technologia pozwala na aplikację farb proszkowych bez konieczności używania rozpuszczalnika. Jest on uznawany za system najbardziej ekologiczny, ekonomiczny i nowoczesny w kwestii malowania proszkowego.

 

POLIMERALIZACJA W PIECU

Po stadium aplikacji farby proszkowej detale wychodzą pokryte farbą w stanie "mąki". Farba powinna być polimeryzowana w temperaturze około 200oC. Tymczasem przenośnik wchodzi do pieca z  cyrkulacją ciepłego powietrza, gdzie po odpowiednim czasie przebywania, proporcjonalnym do szybkości przesuwania się  przenośnika, części wychodzą kompletnie pomalowane. Również w tym piecu ciepło wytwarzane jest przez generator o spalaniu niebezpośrednim i  cyrkuluje w komorze przechodniej części, gdzie dzięki wymuszonej wentylacji jest równomiernie rozprowadzane na  całej jej długości.

 

SCHŁODZENIE NA LINII

Ciepłe detale po wyjściu zostają naturalnie schłodzone w trakcie odpowiedniego przebiegu przenośnika.